Retourneren

Retourneren samengevat:

Binnen 14 dagen retourneren zonder reden
Je retour aanmelden doe je makkelijk & snel
Gratis retourneren van oorkaarsen (ongebruikt en in originele verpakking)
De terugbetaling is binnen 3 werkdagen geregeld

Stuur een mail naar info@oorkaarsen.nl met daarin je naam, adres en telefoonnummer. Geef aan om welk bestelnummer het gaat en welk(e) product(en) je wilt retourneren.

Wat zijn de retourkosten

Het retourneren van oorkaarsen (ongebruikt en in originele verpakking) is gratis. Wanneer je bij het aanmelden kiest voor het retourneren via DPD, dan ontvang je een retourlabel kosteloos in je mail. Je kunt er ook voor kiezen je retour op een andere manier terug te sturen. In dat geval betaal je zelf de portokosten. Stuur je je pakket bijvoorbeeld met PostNL aan ons retour, dan betaal je bij verzending €6,95.

Retourvoorwaarden

Twijfel je of jouw product nog geretourneerd kan worden? Lees onderstaande informatie even door of neem contact met ons op via info@oorkaarsen.nl.

Retourneren van oorkaarsen is mogelijk tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop. Het is van belang dat het product ongebruikt en compleet is en in de originele verpakking zit. Beschadigde artikelen, of producten met gebruikssporen, kunnen we helaas niet retour nemen.

Kruidenkussens kunnen niet worden geretourneerd in verband met hygiëne.

Indien je je bestelling naar ons terugstuurt, krijg je het aankoopbedrag van de geretourneerde producten van ons terug. Nadat we je retour hebben ontvangen, zorgen we ervoor dat je het geld binnen 3 dagen weer terug hebt.

Uitgesloten van de 14 dagen bedenktermijn zijn:

  • Kruidenkussens die in verband met hygiëne niet retour genomen kunnen worden;

Retourneren van producten

Wil je, om wat voor reden dan ook, afzien van je aankoop? Geen probleem, je kunt het product gewoon retourneren. Voordat je producten terugstuurt, is het belangrijk dat je deze eerst voor retour aanmeldt. Zo zijn wij direct op de hoogte van je retouraanvraag en kunnen we je retour sneller verwerken. Het retourneren van producten gaat als volgt:

  • Start de retourprocedure op de volgende manier:
    • Stuur een mail naar info@oorkaarsen.nl met daarin je naam, adres en telefoonnummer.
    • Geef aan om welk bestelnummer het gaat en welk(e) product(en) je wilt retourneren. We zouden graag de retourreden van je horen, zodat we onze service in de toekomst kunnen verbeteren.
    • Geef aan of je kiest voor het retourneren via DPD, dan ontvang je een retourlabel kosteloos in je mail. Je kunt er ook voor kiezen je retour op een andere manier terug te sturen. In dat geval betaal je zelf de portokosten.
  • Stuur de producten in de originele verpakking retour.
  • Print de retourbevestiging uit die je van ons per mail hebt ontvangen. Doe deze in de verzenddoos of vermeld je naam, adresgegevens en retournummer op een bijgevoegd briefje.
  • Verpak de producten zorgvuldig in een stevige doos, bijvoorbeeld de verzenddoos waarin je ze hebt ontvangen. Gebruik in ieder geval nooit alleen de originele verpakking van het product.
  • Plak het verzendlabel op de doos en zorg dat eventuele oude verzendlabels en streepjescodes zijn doorgekrast. Zonder verzendlabel kan de parcelshop je pakket niet aannemen.
  • Geef het pakket af bij een van de DPD Pickup parcelshops bij jou in de buurt. Je kunt die vinden op: https://www.dpd.com/nl/business_customers/pakket_verzenden/nationaal/e_commerce_services/pickup/pickup_finder

Als je het pakket verstuurt via een andere vervoerder dan DPD, dan kan dit (op eigen kosten) naar onderstaand adres.

Ons postadres
Natura Oorkaarsen
Afdeling: Retouren
Roolvinkstraat 8
4908 DN Oosterhout NB
Nederland

Zodra we je pakket hebben ontvangen, zullen we het product beoordelen en een terugbetaling aanmaken. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail en binnen 3 dagen heb je je geld weer terug.

Kan ik mijn producten ruilen?

We hebben er voor gekozen een product niet “om te ruilen”. De reden daarvoor is dat we het juiste product pas op kunnen sturen als we het geretourneerde product terug hebben gekregen. Je moet hierdoor onnodig lang wachten op het juiste artikel en dat wil je natuurlijk niet.

Hoe werkt het “ruilen” dan wel? Je retourneert het oude product via onze retourprocedure en plaatst direct een nieuwe bestelling met de juiste artikelen die je opnieuw betaalt. Deze sturen we dan direct naar je toe en heb je vaak de volgende dag nog in huis. Het openstaande bedrag van je retourzending krijg je binnen 3 dagen terug nadat we je retour ontvangen hebben.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zo snel mogelijk natuurlijk! Maar uiterlijk binnen 3 werkdagen nadat we je retourzending hebben ontvangen. Als je van ons een retourlabel hebt gekregen, dan kun je via het trackingnummer precies zien wanneer je retourpakket bij ons is aangekomen. Mocht je na 3 dagen je geld nog niet teruggekregen hebben, neem dan even contact met ons op.